טיסה בוטלה או איחרה וחברת התעופה שללה מכם הטבות ופיצויים? אולי בצדק: האותיות הקטנות שנוסעים רבים לא מכירים, פיצוי במקרה של טיסה שאיחרה
הטבות ופיצויים לנוסע בעולם התעופה (לרבות פיצוי במקרה של טיסה שאיחרה או התבטלה), ניתנים כעניין שבשגרה. משך שנים רבות שלטו בכיפה אמנות בינלאומיות שהכתיבו את חובות חברות התעופה וזכויות הנוסעים גם יחד.
על הרשימה המלאה של ההטבות והפיצויים לנוסע, כתבנו מאמר נפרד. תוכלו למצוא שם פירוט של כל המחדלים האפשריים שבחוק שירותי תעופה (סירוב להטיס, איחור/הקדמת/ביטול טיסה ושינוי תנאי הכרטיס); ואת מלוא זכויות הנוסעים לגביהם.
חוק שירותי תעופה משנת 2012, נוסד כדין ייעודי המאגד ומתאים אמנות בינלאומיות בעולם התעופה. אמנות אלו שלטו בכיפה שנים רבות, אך בהעדר חקיקה מדינתית סדורה, מדינות – ובכלל זה ישראל – יישמו אותן כראות עיניהן.
אחרי הבשלה ארוכה, בשנת 2012, חה"כ אחמד טיבי הציע והעביר את חוק שירותי תעופה ובכך נסתם הגולל על הפרצות בחובות חברות התעופה וזכויות הנוסעים. החוק חל על כל הטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל, לרבות עצירות ביניים.