מכתב התראה לחברת תעופה דוגמה להורדה בחינם | ביטול טיסה - הרשימה המלאה של חובות המסיע וזכויות הנוסע | דרישת פיצויים מחברת תעופה
על ביטול טיסה וחוק שירותי תעופה משנת 2012, נוסד כדין ייעודי המאגד ומתאים אמנות בינלאומיות בעולם התיירות. אמנות אלו שלטו בכיפה שנים רבות, אך בהעדר חקיקה מדינתית סדורה, מדינות – ובכלל זה ישראל – יישמו אותן כראות עיניהן. חושבים להגיש תביעת תעופה? אחרי הבשלה ארוכה, בשנת 2012, חה"כ אחמד טיבי הציע והעביר את חוק שירותי תעופה ובכך נסתם הגולל על הפרצות בחובות חברות הטיסה וזכויות הנוסעים. חוק שירותי תעופה חל על כל הטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל, לרבות עצירות ביניים.
ביטול טיסה
"טיסה שבוטלה" פירושה אחד מאלו: (1) טיסה שלא התקיימה; (2) טיסה שהמריאה באיחור של 8 שעות לפחות מהמועד הקבוע בכרטיס הטיסה. נוסע שטיסתו בוטלה יהיה זכאי להטבות הבאות:
מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה;
שירותי אירוח (ככול שנדרשת שהייה ארוכה מהשהייה שתכנן הנוסע לרבות של לילה אחד ומעלה);
שירותי הסעה "הלוך-חזור" (משדה התעופה למקום האירוח כאמור או למקום אחר במרחק סביר לפי בחירת הנוסע, ובחזרה);
שירותי תקשורת (שתי שיחות טלפון וכן משלוח הודעה באמצעות פקס' או דוא"ל לפי בחירת הנוסע).