זכויות וחוקי צרכנות שונים מקנים זכות לפיצוי ללא הוכחת נזק. המאמר יסקור בתמצית חמישה מקרים שכיחים מאוד שצרכנים רבים אפילו לא ערים לזכויותיהם
מהו "חוק הטכנאים" ומה זה "איחור טכנאי"?
בשנת 2008, נכנס לתוקף תיקון מס' 24 של סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, המכונה "חוק הטכנאים". התיקון נועד לקבוע את חובת והיקף האחריות של עוסקים המוכרים טובין או שירותים מסוימים.
בין היתר: באילו שעות טכנאי יכול להגיע; באיזה אופן יתואם ביקור הטכנאי; מתי הטכנאי יכול לאחר מבלי להיות חשוף לסנקציה; ומתי הצרכן יכול להיות זכאי לפיצויים ללא הוכחת נזק (למשל, איחור טכנאי).
בשנת 2017, נכנס לתוקף תיקון 55 לחוק הגנת הצרכן והוטמע בתוך סעיף 18אלחוק. התיקון הרחיב את רשימת נותני-השירותים והמוצרים עליהם חלות הוראות הדין. פועל יוצא, הורחבה רשימת המקרים בהם צרכנים עשויים לזכות בפיצוי כספי.
התיקון נועד לתכלית כפולה: (1) קביעת נורמת התנהגות מרתיעה לעוסקים ביחס לזמנם היקר של הצרכנים; (2) מתן פיצוי הוגן למגוון רחב יותר של מצבים בהם צרכנים נפגעו ובזבזו את זמנם לריק.