ריהוט שהורכב בבית-הצרכן; טובין שיוצרו במיוחד עבור הצרכן על-פי מידות או דרישות מיוחדות; טובין שעל-פי דין אין להחזירם; מוצרי-מזון; תרופות ותוספי תזונה; טובין פסידים – מוצרים שמרגע שסופקו ללקוח, לא ניתן להשתמש בהם שוב או לספק לאחר או מוצרים שעד שיוחזרו לעוסק ערכם ירד (או יתקלקלו); מידע כהגדרתו בחוק המחשבים ("נתונים, סימנים, מושגים או הוראות, […]
עד תום תקופת האחריות שנקבעה לגבי אותם מוצרים עד 300 (טובין). חשוב לזכור! תקופת האחריות הבסיסית הקבועה בדין היא שנה. אך אם הוסכם על תקופת אחריות ארוכה יותר, היא הקובעת.
עד שנה לאחר תום תקופת האחריות שנקבעה למוצרים מעל 300 ש"ח (טובין). חשוב לזכור! תקופת האחריות הבסיסית הקבועה בדין היא שנה. כך שלכל הפחות אחריות אספקת חלקי חילוף תעמוד על כשנתיים.
עסקה לרכישת טובין או שירותים לתקופה קצובה, מוגדרת מראש ומוסכמת בין הצדדים לעסקה. כמו למשל: מנוי לתיאטרון, מנוי לחדר כושר, מנוי לספריה וכיו"ב. הצרכן רשאי לבטל עסקה לתקופה קצובה בכל עת. אופן הביטול תלוי בסוג המוצר ומפורט בטבלה שבתוספת הרביעית לחוק הגנת הצרכן.
מדובר בזכות שימוש ביחידת נופש/מקום מגורים בארץ או בחו"ל, למשך 3 שנים לפחות ולתקופה של יומיים או יותר במהלך כל שנה. למשל: הסכם שימוש בחדר במלון באילת, למשך שבוע בחודש אפריל, לתקופה של 20 שנים. הביטול אפשרי תוך 14 ימים מיום חתימת החוזה בין הצדדים או מיום קבלת מסמך "גילוי נאות", לפי המאוחר. צרכן המעוניין […]