איך אני פונה לשופט? ליושב/ת בדין יש לפנות בגינון "כבודו/ה" ו/או "אדוני/גברתי" ובגוף שלישי. לדוגמה: אם אנו רוצים להזכיר לשופט שהוא נתן הוראות מסוימות באיזו החלטה שיפוטית, לא נאמר לו "אתה נתת הוראות […]" אלא "אדוני נתן הוראות […]". כשהשופט/ת פונה אליך או להיפך, יש לדבר בעמידה, בלשון מכבדת ובנועם (לא צריך לדבר בשפה גבוהה […]
קודם כול, לקחת נשימה עמוקה. אחרי שלקחנו: להגיע בלבוש מכובד (לא מכנס קצר וכפכפים). להצטייד בתעודה מזהה (לכניסה), בעותק קשיח של כתב התביעה על נספחיו וכמובן להגיע לפחות רבע-שעה לפני השעה שנקבעה לדיון; תשתו קפה בקפיטריה, תרחרחו את האולם, תספגו את האווירה ותפיגו את המתח. מהרגע שנכנסים לאולם (ורצוי גם כדרך-חיים), מתנהגים ופונים בכבוד לכול […]
איך אני יכול לשנות את מועד הדיון? ככול שמי מהצדדים מעוניין לשנות את מועד הדיון (תאריך או שעה), עליו להגיש בקשה בכתב לשינוי מועד הדיון ובה לפרט את הנימוקים לשינוי המבוקש וגם לצרף אליה מסמכים רלוונטיים (ככול שהדבר דרוש). אם למשל, במועד הדיון קבועה לתובע/נתבע חופשה בחו"ל, יש לציין זאת בבקשה בכתב שתוגש. על המבקש […]
איך אדע מתי נקבע הדיון? מזכירות בית-המשפט צריכה לשלוח לצדדים הזמנה לדיון שייערך במועד שיקבע בית-המשפט. במקביל, תמיד ניתן לעקוב אחר הפרטים בתיק באמצעות מעקב מקוון באתר נט המשפט או דרך מרכז המידע של בתי-המשפט או דרך מזכירות בית-המשפט בו הוגשה התביעה. לרשימת מזכירויות בתי המשפט.
החזר אגרת פתיחת-תיק תלוי בשלב הדיוני. העיקרון המנחה הוא שבית-המשפט לא יורה על החזר אגרת פתיחת התיק אלא בנסיבות חריגות. הדבר גם תלוי בשלב בו נתבקש לבטל את התביעה (אם למשל כבר התקיים דיון, ספק רב אם בית-המשפט יורה על החזר האגרה). במסגרת הבקשה להחזר האגרה, על התובע לפרט את הנימוקים לכך ולתמוך במסמכים (ככול […]