מהו היקף אחריות היצרן לאחר רכישה?
מוצר תקול הוא מוצר הסובל מתקלה אחת כללית או תקלות חוזרות. ליצרן ישנה אחריות לתקן, ללא תמורה, כל קלקול במוצרים שהוא ייצר והצרכן רכש. במקרים הרלוונטיים, היצרן אחראי לבצע התקנה/הדרכה או לספק חלקי חילוף. לרשימת המקרים בהם היצרן יהיה רשאי לגבות דרישת תשלום על תיקונים.
החובות הנ"ל חלות במסגרת תקופת האחריות. תקופת האחריות הבסיסית הקבועה בדין היא שנה מיום מסירת המוצרים לידי הצרכן. אך אם היצרן קבע חובת התקנה או הדרכה לגבי המוצרים, אז תקופת האחריות תחל ממועד סיום ההתקנה או ההדרכה, לפי המאוחר (תקנה 5(א) לתקנות).
שתי הערות חשובות: ישנם מוצרים לגביהם התקנות קובעות אחריות ארוכה יותר לאספקת חלקי-חילוף בלבד. כן, ישנם מצבים בהם הוסכם על תקופת אחריות מורחבת וארוכה יותר (לעיתים אף בתשלום) והיא המחייבת.
יצוין שלעיתים מוצר פגום גם סובל מ"אי-התאמה"; כלומר פער אחר בין המוצר שהוזמן והמוצר שהתקבל. על טענת אי-התאמה חלות הוראות שונות או נוספות, אשר מהוות נורמה משלימה ורחבה יותר להוראות בדבר אחריות ושירות לאחר מכירה. למאמר על מוצר פגום או שונה מכפי שהוזמן תחת טענת אי התאמה.