במאמר זה נסביר על חוק שירותי תעופה ועל פיצוי כספי הניתן לתבוע באמצעות תביעות קטנות.
חוק שירותי תעופה משנת 2012, נוסד כדין ייעודי המאגד ומתאים אמנות בינלאומיות בעולם התעופה. אמנות אלו שלטו בכיפה שנים רבות, אך בהעדר חקיקה מדינתית סדורה, מדינות – ובכלל זה ישראל – יישמו אותן כראות עיניהן. אחרי הבשלה ארוכה, בשנת 2012, חה"כ אחמד טיבי הציע והעביר את חוק שירותי תעופה ובכך נסתם הגולל על הפרצות בחובות חברות התעופה וזכויות הנוסעים. חוק שירותי תעופה חל על כל הטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל, לרבות עצירות ביניים.
במאמר זה נפרט את ההטבות והפיצויים (פיצוי כספי) להם זכאים נוסעים, בכל אחד מהמצבים הבאים:
- סירוב להטיס: הונפק לנוסע כרטיס טיסה אבל מפעיל הטיסה או המארגן סירבו להטיסו (לרוב נגרם בשל "רישום יתר" – over booking).
- ביטול טיסה: חברת התעופה ביטלה את הטיסה או שהטיסה אחרה ב-8 שעות ומעלה (ואז תחשב כטיסה שבוטלה)
- איחור טיסה: הטיסה נדחתה בפרק זמן של שעתיים עד 8 שעות, מעבר למועד הנקוב בכרטיס הטיסה.
- הקדמת טיסה: הטיסה הוקדמה ב-5 שעות לפחות, מתחת למועד הנקוב בכרטיס הטיסה.
- שינוי תנאי הכרטיס: הנוסע הועבר ממחלקה ברמה מסוימת למחלקה ברמה שונה.