מהי הפרה צרכנית (הפרות צרכניות) ואילו הפרות צרכניות מחייבות לשלוח מכתב התראה כתנאי להגשת תביעה בגין פיצויים וללא הוכחת נזק?
- הצרכן ביקש להשיב מוצר (שלא עקב פגם) בהתאם למדיניות החזרת הטובין, והעוסק סירב להשיב את מלוא התמורה ששולמה לו (ובלבד שלא חלה הרעה במצב המוצר).
- היה פער בין המחיר המוטבע על המוצר למחירו בקופה, והעוסק דחה את בקשת הצרכן לשלם לפי המחיר המוטבע על המוצר.
- הצרכן ביקש אך העוסק לא תיקן קלקול במוצר במסגרת תקופה האחריות.
- העוסק הטעה את הצרכן בקשר למקום ההספקה ואחרי שהצרכן שב וביקש שמוצר או שירות יסופק לו למקום מסוים, העוסק לא סיפק את המוצר/שירות למקום שהוסכם;
- בעסקה לתקופה קצובה – למרות בקשת הצרכן להפסקת תשלומים, העוסק המשיך לחייבו לאחר מועד סיום העסקה או ההתחייבות או שלא מסר לצרכן הודעה כדין בקשר לסיום העסקה או ההתחייבות.
- בעסקה מתמשכת – הצרכן ביקש מהעוסק להפסיק לחייבו בתשלומים בגין העסקה, והעוסק המשיך לחייב.
- בעסקה מתמשכת – הצרכן טען שהעוסק גבה ממנו "סכום עודף" והעוסק לא השיב לו את מלוא סכום ההחזר המגיע לו לפי סעיף 13ד1 לחוק הגנת הצרכן (בתוספת הצמדה וריבית, הוצאות צרכן וכו')
- בעסקה שמערבת תשלום לעוסק בגין שירותים או טובין מפוקחים, נגבתה מהצרכן עמלה למרות שהצרכן ביקש שלא לשלמה
- בוטל הסכם רוכלות והעוסק לא השיב לצרכן את מה שקיבל מכוח ההסכם, למרות בקשת הצרכן
- בוטל הסכם מכר מרחוק או הסכם לרכישת יחידת נופש, והעוסק לא השיב לצרכן את החלק היחסי בעסקה כקבוע בחוק או לא ביטל את החיוב כמתבקש.
- בוטל הסכם לרכישת שירותי רפואה, והעוסק לא השיב לצרכן את החלק היחסי בעסקה כקבוע בחוק או לא ביטל את החיוב כמתבקש.